Vespa, Bigge, 1972, Bigges Vespa, Retro, Vesparestaurering, Vespa restoration, maintenance, mektips, meka, renovering, scooterrenovering

söndag 1 februari 2009

Bi-fall för en geting

OK, det var ett tag sen jag skrev, men nu har jag desto mer att skriva.
Jag kände på mig att jag kanske inte fått allt som fanns hos Riksakivet om min Vespa, så jag ringde upp och frågade. Vips hade de hittat 7 dokument till, bla ett registeringsbevis med ägarbytet. BINGO, exakt vad jag behövde.
Jag talade även med Transportstyrelsen ännu en gång till, och fick klart för mig att det första men skulle göra var att betala 500 kr innan de ens kollade på papperen. Nåväl, jag gjorde detta och efter precis en vecka så damp det ner ett kuvert med ett dokument:



Så nu är det bara att besiktiga, Nja kanske inte ännu, det är ju lite kvar att göra, typ allt..
Hur som helst så är Vespan "back in business" och nu är det är bara att sätta igång och skruva isär den.

Stay tuned...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar