Vespa, Bigge, 1972, Bigges Vespa, Retro, Vesparestaurering, Vespa restoration, maintenance, mektips, meka, renovering, scooterrenovering

torsdag 21 maj 2009

Mayday 09

"Livet er ikke det værste man har og om lidt er kaffen klar"
- Benny Andersen


Fotograf:Mikael Dunker
Premiären avklarad. Eftersom jag inte var klar med Popolinon fick jag låna Janne Anderssons "andra" himmelsblå Vespa Touring från 1960.
Det var fantastiskt kul att sitta på en Vespa igen efter så många år.Vi började med en sväng genom stan för att sedan göra ett stopp hos Vespaåterförsäljaren , Bike Center på Brynäsgatan, där det bjöds på kaffe. Sedan tog vi vägen över Näringen och Strömsbro för att sedan köra via Forsby och Milbostigen mot Bönavägen och Böna café som var nästa delmål.
Janne hade varnat mig att Touringen var lite nyckfull och mycket riktigt stannade den ibland som om den inte fick bränsle.
Den har tydligen varit lite kinkig hela våren och när den började närma sig "stallet" i Forsby så ville den inte vara med längre. Janne ville byta munstycke men jag var nöjd ändå - det behövdes ju en fotograf också - så jag blev följebilsförare resten av vägen. Kul var det i alla fall så länge det varade. Femton skootrar från 1957 till 2007, från 50cc till 250cc. Bilder finns på Gavle Scooters grupp på Facebook och på Micke Dunkers blog vespamore.blogspot.com .

Arbetet på Popolinon fortsätter och snart så, kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar