Vespa, Bigge, 1972, Bigges Vespa, Retro, Vesparestaurering, Vespa restoration, maintenance, mektips, meka, renovering, scooterrenovering

lördag 14 mars 2009

K 62 Whitewall

Nu har jag beställt däck. Jag beställde dem av däcksfirman här i grannkvarteret på söder. De är åtrförsäljare för Continental så det skulle inte vara några problem..., trodde jag...!

Det visade sig att Continental inte tillverkar just de däck jag vill ha "K 62 Whitewall " just nu, förmodligen beroende på att det finns många i lager. Därför finns de inte med i den uppdaterade prislistan heller. De skulle dock göra ett försök att få tag i dem under måndagen så jag håller tummarna. Det finns ju alternativ till "Continental K 62 Whitewall" men frågan är om de i så fall är lika snygga.

2 kommentarer:

  1. Men du! Vad smart du är! Jag hade inte en tanke på Continental-ÅF på söder. Hoppas dom kan hjälpa dig. Googlade på däcken och dom är ju skitsnygga. Jag håller tummarna *hårt*

    SvaraRadera
  2. För att matcha dina whitewalls behöver du förstås en snygg lackfärg, här lite inspirazzione: http://up.picr.de/1232979.jpg

    SvaraRadera